snabbtips om träning

 

Jag tänkte i denna artikel ge er lite tips för hur man på ett kort antal dagar kan optimera sin egen fysik inför ett speciellt tillfälle, oavsett om man är vältränad eller inte. Det kan både vara inför en helg på stranden, en viktig fest eller varför inte inför solsemestern. Jag vill vara tydlig med att detta inte handlar om någon fettförbränning eller ett långsiktigt tänkande, utan en metod för att under en begränsad tid få ett slimmat utseende med så mycket muskeldefinition möjligt.


 

Snabbtips

1. Drick rikligt med vatten jämt fördelat under hela dagen. Detta minskar det behov kroppen har av att lagra vatten mellan fettcellerna och du får en mer definierad muskulatur. Tyvärr är det många som tror det fungerar tvärtom och helt skär ner på vätskeintaget.

2. Minska ditt intag av socker vilket binder vatten och ger ett plufsigt och uppsvällt utseende.  Dessutom omvandlas socker väldigt lätt till fett.

3. Ät mycket frukt och grönsaker för att få i dig vitaminer, mineraler och fibrer vilka håller magen i form. Uppsvälld mage beror oftast på mycket socker och för lite fibrer.

4. Gör all fysisk aktivitet då det är svalt. Värme och fysisk aktivitet stör vatten- och mineralbalansen som kan ge dig ett plufsigt utseende.

5. Se till att dina muskler är aktiva. Gör armhävningar, upphopp och sit-ups tre gånger/dag

6. Drick grönt te 2-4 gånger per dag för att driva ut lite vätska mellan hudcellerna.

7. Minska ditt intag av skräpmat som innehåller mycket salt, socker och dåligt fett.

8. För er som tränar i gymmet kan jag även rekommendera ett intag av kreatin, vilket gör att muskulaturen får en extra hårdhet.

9. Har du provat de nya light ölen? Ja, lite måste man väl få njuta... J

Med dessa råd hoppas jag att ni får en fortsatt solig vecka. Ge gärna mina råd en chans, det ger dig en stor kick när du på kort tid och med enkla medel uppnår så pass tydliga resultat. Inte blir det sämre när även er omgivning reagerar på det. Lycka till!


Denna artikeln är rakt av kopierad från Denna sidan när jag skulle skriva lite om hälsa till idrotten skolan. Sidan är mycket bra och ja tror det kommer fler inlägg från denna sida faktiskt (y)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0