Fel val, del 1

hittade precis en novell som ja skrev för 2 årsen, och kom på att det va.. mega längesen ja la upp en novell eller liknande här på bloggen så lägger upp en del nu och så får ni resten någon annan dag. den är inte så bra, känner själv att ja har bättrat mig mycket med skrivandet och saknar det lite så funderar på att skriva något men har faktiskt inga ideer nu.. så ja kom med ideer så kan ja skriva lite :J

men aja tyst nu och läs haha






Fel Val!

 

 

Mary stod utanför flygplatsen med sitt långa blonda hår.
- Nej! Släpp mina väskor, skrek hon på en mörklädd lång man som tog Marys väskor och sprang iväg. Mary sprang efter honom och ropade på hjälp men ingen gjorde något. Dom sprang i mörka gränder. Efter en lång tid springandes kom Jason, han kom som en ängel och frågade vad som hade hänt och om hon behövde hjälp. Hon berättade att hon hade blivit rånad och behövde komma till polisen.
- Det är en liten bit dit åt, sa han och pekade åt höger.
- okej! Är dt bara framåt?
- Nästan, men jag ska åt det hållet jag kan följa med dig.
- Ja! Det vore underbart.
- Var kommer du ifrån?
- Frankrike, Bor du här?
- Ja, det gör jag du kan sova hos mig tills du hittar något eget.
- Det vore jätte snällt, men det behövs inte, jag kan låna pengar.
- Jag heter Jason förresten.
- Jag heter Mary, sa hon när dom skakade hand i den soliga staden.


- Kan du berätta hur det hände? Frågade polisen när Mary, Jason och polisen Dean sitter på Deans kontor.
- Jag hade precis satt ner mina väskor utanför flygplatsen. Jag såg inte så mycket av honom, men han var lång, hade svarta kläder och långt brunt hår.
- Okej, Vad gjorde du sen?
- jag sprang efter honom, men tappade bort honom, så kom Jason och visade vägen hit.
- Du sa att du kom från flygplatsen var hade du varit?
- Jag har precis fått sparken från mitt modelljobb i Frankrike. Jag hade alla mina pengar och kort i väskorna och allt är borta ni måste hitta honom!
- vi ska göra så gott vi kan. Men var ska du bo nu?
- Hon kan bo hemma hos mig! Sa Jason
- Jag kan ta in på ett Motell.
- Nej du kommer vara tryggare med mig.
Mary tittade på Jason, deras ögon möttes och dem log.
- Det vore underbart! Ska inte bo hos dig så länge. Jag ska hitta något eget så snabbt som möjligt.
- okej tack! Vi ska göra allt vi kan, så hör vi av oss sen, sa Dean och öppnade dörren ut.

 

Mary och Jason hade kommit hem då Jason frågade:
- Så… Vem är du egentligen?
- Mary?
- Nej! Jag menar hur gammal är du? Vad gillar du att göra? Berätta om dig.
- Jaha. Jag är 25 år, har inte så många intressen, men jag gillar att shoppa, festa och bara träffa mina vänner.
- jaha dejtar du någon?
- nej, gör du?
- nej.
- hur gammal är du då?
- jag är 32.
- okej, vad brukar du göra då? Frågade Mary
- ingenting särskilt, men jag brukar gå ner till baren här nedanför, ta en öl och kolla på fotboll.
- Jaha okej.
Dom fortsatte prata och timmarna bara flög iväg. De gick och la sig, Men Mary kunde inte somna, hon hade haft så kul med Jason, dem hade skrattat och haft kul hela kvällen. Hon kunde väll inte få känslor för en person som hon känt i en dag?

Men dagarna gick och Mary fick bara mer och mer känslor för Jason. Jason tittade och tänkte på Mary hela tiden, han kunde inte sluta, hon var helat perfekt! Men ingen kunde ana vad som skulle hända nu…

En morgon när Mary åt frukost och tittade i tidningen hittade hon en perfekt lägenhet i närheten, bland annonserna i tidningen.
- denna låter väll bra, 2 rum och kök lite utanför stan, 100 meter till havet, sa Mary och satte sig upp intresserat.
- Jo! när har den visning?
- Idag klockan 1
- Det blir bra!


- Den är Perfekt! Ropade Mary ut glatt
- ja det gör den, vad kostar den? Frågade Jason
- 1 miljon, svarade Försäljaren.
- 1 miljon ?! utbrast Mary, det har jag inte råd med!
- det är inte så farligt, Den ligger bra till.
- kan man inte sänka priset lite? Sa Mary
- Nej, det är lägsta priset.
- okej, Kan vi komma tillbaka nån annan dag?
- ja, här har du mitt kort ifall ni har frågor.
- Tack så mycket, sa Mary när hon och Jason gick iväg.

På vägen hem gick dem in i en affär för att köpa dricka.
- Ja det går väll men det blir dyrt, sa kassörskan till en ung man.
- jag betalar vad du vill, sa mannen
- 10 miljoner?
- ja! Vad som helst.
- Det gav mig en ide! Sa Jason till Mary som hade råkat höra vad dem sa.
- vaddå? Sa Mary förvånat
Jason drog in henne i ett hörn. Mary trodde han skulle kyssa henne, hon kunde aldrig ana va det egentligen var, men hon böjde fram huvudet, men Jason drog bort sitt huvud och viskade:
- vi kidnappar honom och kräver 10 miljoner för att släppa honom av hans rika föräldrar.
- va?!
- Ta det lugnt, ingen kommer någonsin få veta att det var vi.
- men hur vet du att han är rik?
- Man lär sig av att bo här, du kommer lära dig en dag. Det blir perfekt! Utbrast han innan han slängde in henne i famnen och kysste henne. Mary kunde inte säga nej, hon hade inga andra val!

Kommentarer
Postat av: Rasmush

MER AV DETTA! :D Säkert bara jag som läser det men asså måh, I like :D haha

2010-05-18 @ 23:34:38
URL: http://yodawg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0