fel val del 2

De satt länge och planerade hur dem skulle göra, klockan blev mycket och dem gick in i sovrummet och släckte lampan…


Efter några dagar var den stora dagen kommen. De följde efter mannen som hette Jimmy.
- Vad är det jag håller på med? Han såg så snäll ut, Så underbar. Varför valde vi just han, vad har jag gett mig in på? Tänkte Mary men sa inget för hon kunde inte göra annat.

De kom till slutet av stan där de tog tag i honom och slängde in honom i bilen. De åkte till en stuga ute på landet. Det var mörkt med massor av träd runt den smala vägen som de körde på. De gick in med Jimmy i ett litet rum utan fönster och låste in han där.


Mary gick in till Jimmy en gång varje timma. Hon kunde aldrig sluta tänka på Jimmy, han var så omtänksam, så snäll, helt enkelt underbar, han var precis som Jason i början, den Jason som Mary blivit kär i, men han var helt annorlunda nu, det var någonting speciellt med Jimmy, Han var inte en främmande person, hon kunde lita på honom.
- vad gör du här? jag skulle aldrig se dig som kriminell, Sa Jimmy och tittade rakt in i Marys ögon, med sina vackra ögon.
- jag behöver pengar och har inget annat val, du och Jason är dom ända jag känner här nu. Jason hjälpte mig med allt när det var som sämst, jag trodde aldrig han skulle dra in mig i något som detta. Men det finns inget att göra nu.
- Det ordnar sig, jag ska hjälpa dig om ni någon gång släpper mig.
Deras ögon möttes och hon kunde väll inte ha känslor för han med? Om hon nu hade kvar några känslor för Jason. Hon fortsatte att gå in till Jimmy och dem pratade om allt, skrattade och Mary hade aldrig haft så roligt som hon hade med Jimmy.


Efter 2 dagar i den lilla stugan började det komma efterlysningar och planen hade gått bra hittills. Nu var det bara att få pengarna. De gick in till Jimmy och gav han en mobiltelefon.
-ring dina föräldrar och säg att dem ska till Kungsgatan med 10 miljoner imorgon annars kommer du inte ut levande, hotade Jason
Jimmy ringde sina föräldrar:
- Ja, jag mår bra men jag kan inte prata skulle bara säga att jag inte kommer ut levande om ni inte kommer till Kungsgatan med 10 miljoner imorgon.
- vi är inte hemma imorgon, sa Jimmys mamma och började gråta.
- det går inte imorgon, sa Jimmy till Jason
- Men va fan! Ta det nästa vecka!
- kom nästa vecka då, samma plats, och tid
- ja! Vi står där, sa Jimmys mamma.
- Inte vi, Du! Ensam, ropade Jason precis innan Jimmy la på.
- det börjar bli sent. Dags att sova, sa Jason och drog med Mary ut.


Mary låg vaken och stirrade ut i det mörka rummet. Hon visste att Jason sov, så hon tog nycklarna och gick in till Jimmy och la sig bredvid honom. Jimmy tittade upp och höll om henne när dem kysste varandra.
Det var nästan morgon och Mary gick till köket och gjorde frukost.


Dagarna gick och Jimmy och Mary fortsatte att träffas i smyg.
- Vad gör vi när vi har fått pengarna och vi har släppt dig? Frågade Mary en natt bredvid Jimmy.
- vi kan fly nu, han kommer inte märka något förrän imorgon när han vaknar.
- Men jag hittar inte in till stan, jag vet inte var vi är.
- Men när du har fått dina pengar så kan vi mötas någonstans och fly till en annan stad eller annat land. Det är det ända vi kan göra, Sa Jimmy
- Det får bli bra, sa Mary och lutade huvudet framåt för att kyssa Jimmy Men hon drog bort huvudet snabbt igen .
- vad var det för något? Viskade Mary
- Vaddå för något?
- Jag hörde någon gå utanför, jag måste tillbaka sa Mary när hon gick mot dörren.

- Var var du inatt? Frågade Jason när han kom in i köket nästan morgon och tog tag i Marys midja.
- vad du skräms! Sa Mary med panikslagen röst.
- svara på min fråga!
- jag kunde inte sova så jag gick upp och satte mig i soffan, sa hon med så säker röst hon kunde.
- jag letade där men du var inte där.
- jag kanske var på toa eller gjorde mat.
- okej, jag måste lämna frukosten till Jimmy nu, sa Jason
- Nej! Jag kan göra det, sa Mary och tog brickan.


- Jason var vaken inatt, han märkte att jag var borta, vi får göra något snart, Sa Mary när hon kom in i Jimmys rum.
- Det är bara idag och imorgon kvar sen kan vi få fast honom.
- Få fast honom?!
- Sch! Inte så högt, han får inte höra.
- vaddå få fast honom?
- ja, är det inte det vi ska göra då?
- då åker jag med fast!
- det tänkte jag inte på. Sa Jimmy besviket.
- det ända vi kan göra är att fly ikväll.
- jo, inatt kommer du in hit med nycklarna ut och till bilen så sticker v…
- Vad gör ni för något? Sa Jason när han slängde upp dörren.
- jag höll honom bara sällskap, sa Mary och reste sig upp
- Men det räcker nu! Skrek Jason när han tog tag i hennes arm.
- varför måste du vara sån idiot! Skrek Mary utanför.
- håll käften! Han är här för att vi ska få pengar inte för att han ska få vänner!
- Men han ser så ledsen ut och ensam.
- det är bra. Då vill han hem tidigare, och vi får våra pengar snabbare!
- glöm det! Jag behöver inte mina pengar bara låt mig gå!
- så att du och Jimmy kan fly tillsammans eller?
- Nej! Jag vill bara bort från detta och Dig! Skrek Mary och sprang in i sovrummet.
Jason sprang efter men Mary hann låsa dörren.
- Mary öppna dörren! Ropade Jason när han slog på dörren.
- nu vet jag hur du egentligen är, du är en otacksam, äcklig gubbe!

Senare på kvällen gick hon ut för att hämta mat, hon kom snabbt tillbaka i rummet men precis när hon skulle sätta sig…
- vad gör du med Jimmy?
- Jason? Inget! Jag har ju sagt att jag bara håller honom lite sällskap.
- Bra! Då gör det inget om jag sitter med er nästa gång?
- kan du inte bara lita på mig? Men nu ska jag sova! Sa Mary och lade sig ner med ett suckande andetag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0